Les xarxes socials són com les places, els nous fòrums, els entorns on la gent ja no només passa l’estona sinó que també s’informa, es forma i es comunica.
Aquesta és una gran oportunitat per als cristians perquè podem donar a conèixer la millor notícia, la que no caduca: que Jesús ressuscitat ens estima a cadascun personalment i ha vingut perquè tinguem vida en abundància.
Per aquest motiu, les entitats i persones d’Església poden crear continguts a les xarxes i arribar a moltes persones. Un exemple de l’àmbit civil ho pot il·lustrar. El comunicador i humorista Ángel Martín fa ja uns quants anys que crea un informatiu matinal per estalviar temps, de 140 segons o, el que és el mateix, 2 minuts i 20 segons. Aquest informatiu, on només surt ell destacant unes 20-25 notícies d’actualitat, el puja a dos quarts de vuit del matí a Instagram (amb una audiència d’unes 250.000 persones al dia), a Twitter (uns 40.000 espectadors al dia), a Youtube (uns 34.000 al dia), a TikTok (uns 30.000 al dia), a Spotify, a Ivoox com si fos un pòdcast (uns 1.300 espectadors al dia)…
Quantes entitats, comunicadors o mitjans d’Església podrien seguir un model semblant? De fet, un exemple, entre molts, que ja evangelitza a les xarxes és l’influencer catòlic Pep Borrell (el podeu escoltar al pòdcast Taula compartida de Ràdio Estel del 4 de maig i trobar-lo a Instagram). Espòs i pare de família, ha fet el llibre Bailar en la cocina per ajudar parelles a consolidar la seva relació i animar-les a viure en plenitud el matrimoni (una meravella de document).
Per Instagram, potser la plataforma juntament amb TikTok amb una audiència més gran actualment, Pep Borrell crea molt bon contingut sobre temes de festeig i matrimoni amb xerrades, missatges, etc. Un exemple de laic que s’ha llançat a la piscina. N’hi ha molts altres que també ho han fet. Enhorabona. Són els nous comunicadors d’avui. I com Pep Borrell, no cal començar amb 20 anys. Ell que passa la cinquantena ho fa amb un entusiasme que s’encomana. Ànims!