Ja ha començat la quarta edició de la campanya “Cava amb Cor”, organitzada per la Confraria del Cava Sant Sadurní i Càritas Catalunya, amb el suport d’El Celler de Can Roca.
Enguany s’ha renovat i enfortit la col·laboració entre la Confraria del Cava i Càritas Catalunya que va néixer fa 10 anys per sensibilitzar i captar fons a favor del Programa de Família i Infància de Càritas Catalunya. La tradicional Nit solidària que aplegava cavistes i empreses al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) va derivar cap a la Campanya Cava amb Cor amb l’arribada del Covid-19.
La campanya compta amb el suport d’El Celler de Can Roca i la implicació dels tres coneguts germans. Un equip de persones molt sensibilitzades sobre la situació de la infància més vulnerable de casa nostra.
“Cava amb Cor” implica el suport de 6 patrocinadors i la col·laboració d’11 cavistes que han seleccionat un cava Brut Reserva 2020.
També hi ha el suport de les cadenes de supermercats i comerços especialitzats que vendran el cava amb cor així com de les empreses que estan comprant el cava per als seus regals institucionals.
Com a novetat les empreses podran fer comandes a través del web www.cavaambcor.cat.
Dos euros del preu de l’ampolla es destinaran als projectes socioeducatius de Càritas a Catalunya que atenen infants i joves en situació de vulnerabilitat.
Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, ha afirmat que “aquesta nova campanya és un exemple de la sensibilitat de les persones que compren el Cava amb Cor, així com de les empreses col·laboradores, en un moment en què cal continuar lluitant perquè els infants, adolescents i joves tinguin oportunitats per formar-se i encarar el futur amb esperança”.
Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, posa de manifest que “les famílies amb infants en risc d’exclusió social van ser un dels col·lectius prioritaris en l’acció social de Càritas. Durant el 2022 es van desenvolupar 230 projectes adreçats a les famílies; d’aquests es van beneficiar prop de 6.564 persones, que van comptar amb uns recursos aplicats de 5,8 milions d’euros”.
Roig destaca que, gràcies a la sensibilitat de les persones i empreses que participen d’aquesta campanya, Càritas Catalunya pot posar a disposició de les famílies centres oberts i de lleure, beques menjador, reforços educatius, espais de guarda, centres de suport matern infantils i acompanyaments a famílies.
Finalment, Josep Roca, sommelier d’El Celler de Can Roca i padrí d’aquesta nova edició del Cava amb Cor ha animat a la ciutadania a comprar el Cava amb Cor, ja que “comprar una ampolla d’aquest cava és omplir-se de sentit”. Per Roca, “Càritas és una entitat constructora de segones oportunitats per a aquells que més pateixen”.