La presentació al Museu de la Música de Barcelona del projecte obeeix a la voluntat de donar-lo a conèixer fora de l’àmbit territorial de Ponent. Després de les intervencions tant del director del Museu de la Música, Jordi Alomar, com de la directora del Museu de Lleida, Clara Arbués, que han destacat la importància de la col·laboració entre museus, Esther Balasch, conservadora del museu lleidatà, ha donat a conèixer les darreres novetats en la recerca sobre el llibre de Morales Misses i Magníficats.
La primera novetat té a veure amb la data del seu ingrés al Museu Diocesà, l’any 1920, i l’altra fa referència a la seva probable procedència de la Seu Vella de Lleida i la seva vinculació amb el cor de l’antiga catedral, gràcies a una nota manuscrita al mateix llibre. Aquesta hipòtesi encara es troba en fase d’investigació.
Tot seguit, els impulsors del grup Ensemble Cristóbal de Morales, Pere Lluís Biosca i Juan de la Rubia, han parlat de l’origen de la formació musical, creada arran de l’encàrrec rebut per part del Museu de Lleida. També han posat en relleu la singularitat del fet que un museu que no és de música lideri un projecte com aquest. A més, han presentat el vinil i el CD enregistrats amb motiu d’aquesta iniciativa.
L’acte ha finalitzat amb una actuació musical de l’Ensemble a la sala dels teclats del Museu de la Música, amb un repertori que ha inclòs música de Cristóbal de Morales i d’Antonio Cabezón. L’Ensemble, dirigit per Pere Lluís Biosca, ha comptat amb la soprano Elionor Martínez, la mezzo soprano Eulàlia Fantova, el tenor Ferran Mitjans i el baix Ferran Albrich. L’organista Juan de la Rubia ha tocat un orgue del segle XVIII, exposat en aquesta sala.
Cal recordar que el projecte ja es va presentar a Lleida el mes de febrer passat amb un concert a l’església de Sant Llorenç, a càrrec també de l’Ensemble Cristóbal de Morales, que pren el nom d’aquest polifonista sevillà, autor del llibre Misses i Magníficats, que s’ha musicat i que està exposat a l’àmbit del segle XVI del Museu de Lleida.