El menjador social El Roser de Reus continua sent un dispositiu clau de la ciutat com a menjador social i com a punt d’entrega de la Xarxa de Distribució d’Aliments impulsada per l’Ajuntament de la ciutat. Així ho confirmen les dades del 2024, un any en qual aquest Centre Social, gestionat per la UTE (Unió Temporal d’Empreses), Formació i Treball Empresa d’Inserció (FITEI) i Arada Empresa d’Inserció Càritas Diocesana de Tarragona, va servir 47.085 àpats. 

Com ha explicat la mateixa entitat, aquesta xifra suposa una mitjana diària de 129 àpats. Les persones que hi han arribat, 566 en tot l’any, a més, han estat derivades dels diferents serveis socials de la ciutat de Reus i han gaudit d’aquest servei en les seves 3 modalitats: la presencial, a la qual s’hi han prescrit 300 persones i s’han servit 17.707 àpats, per emportar, amb 234 persones prescrites i 12.223 àpats servits, i a domicili, amb 63 persones prescrites i 14.965 àpats servits. A aquestes dades s’hi sumen els àpats no prescrits, que són aquells que s’ofereixen a persones que estan a l’espera de ser ateses pels Serveis Socials. Aquestes sumen un total de 1.460 àpats servits en modalitat presencial, i 730 àpats servits per emportar.

El Centre Social El Roser

Aquest centre es va inaugurar l’any 2022 com a equipament municipal amb serveis residencials i d’alimentació per a persones en situacions de precarietat i alta vulnerabilitat. Més enllà d’un servei assistencial, la iniciativa va néixer amb la voluntat de fomentar també la integració i l’empoderament de persones en processos d’inserció, a més de dignificar l’entrega i garantir una confluència de públics, defugint l’estigmatització de les persones receptores de suport alimentari promovent espais de convivència com la cafeteria oberta al públic general.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!