El papa Francesc és el personatge de l’any segons la revista Time. Francesc, el primer Pontífex llatinoamericà, és “la nova veu de la consciència” segons la publicació nord-americana.
El portaveu vaticà, el P. Federico Lombardi, explica que “és un senyal positiu que un dels reconeixements més prestigiosos en l’àmbit de la premsa internacional s’atribueixi a qui anuncia al món valors espirituals, religiosos i morals, i parla decididament a favor de la pau i d’una justícia més gran”. Segons el pare Lombardi, “si això atrau els homes i les dones i els dóna esperança, el Papa està content. Si aquesta elecció com a Home de l’any significa que molts han entès aquest missatge, segurament, se n’alegra”.
La revista Time considera el Bisbe de Roma “el Papa de la gent“. I afegeix: “El cor és un múscul fort i Francesc proposa un règim d’exercici rigorós. I en un període molt breu, una audiència àmplia, global i ecumènica ha mostrat ànsies d’aconseguir-ho. Per haver traslladat el pontificat fora del palau i als carrers, per comprometre la religió més gran del món a afrontar les seves necessitats més profundes i equilibrar el judici amb la misericòrdia, el papa Francesc és el personatge de l’any 2013 de Time.”
La cap de redacció de la revista, Nancy Gibbs, destaca que des de la seva arribada al Vaticà, el Papa ha canviat “el to, la percepció i l’enfocament d’una de les institucions més grans del món“. I comenta que “en els seus nou mesos en el càrrec, s’ha instal·lat bé al centre dels temes de la nostra època: sobre la riquesa i la pobresa, allò just i la justícia, transparència, modernitat, globalització, el rol de la dona, la naturalesa del matrimoni, les temptacions del poder…”.
Per al portaveu vaticà, “la decisió no sorprèn, tenint en compte la ressonància i la gran atenció despertades per l’elecció del papa Francesc i pel principi del nou pontificat”.
També a Facebook
El papa Francesc és també el tema del que més s’ha parlat a Facebook durant el 2013, segons l’informe Year in review que la xarxa social elabora cada any. El segon lloc se l’ha endut la paraula “elecció”, mentre que el tercer ha estat “nadó reial”.
L’èxit del Papa no es limita a la xarxa social més popular, creada per Mark Zuckerberg, sinó que se suma a la seva popularitat enorme a internet, on el seu nom ha estat el més buscat d’aquest any. A més, a Twitter supera els deu milions de seguidors i també ha estat Personalitat de l’any 2013.
Francesc ha estat el tema de discussió número u a Facebook. En els deu tòpics més comentats hi ha el primer Papa llatinoamericà de la història, una notícia que va impactar el món el 13 de març passat i una personalitat que pràcticament no ha abandonat les primeres planes des de llavors.
Per a més informació, cliqueu aquí.