«La gent s’ha d’adonar de com n’és

José Gabriel Vera és autor de la tesi doctoral El proceso de comunicación institucional en la Iglesia católica. Análisis de los mensajes en prensa de la JMJ Madrid 2011 i comparteix en aquesta entrevista algunes reflexions sobre la comunicació i la missió de l’Església.
El director del Secretariat de la Comissió de Mitjans de Comunicació Social de la Conferència Episcopal Espanyola constata que hi ha una «enorme distància entre el que l’Església sembla, als ulls de la societat, dels mitjans i de l’opinió pública, i el que l’Església és: una institució que busca anunciar i celebrar la salvació de la humanitat.»
A la tesi ha descobert que «aquesta distància entre el que som i el que semblem es deu en bona part a la pròpia acció de l’Església. És veritat que l’Església no pot canviar o adaptar bona part de la seva vida: l’estructura, la fe, l’Evangeli, l’ensenyament, però crec que hi ha un marge en què l’Església es pot moure, que és el de la comunicació. A través de la comunicació l’Església pot permetre a les persones arribar a una percepció d’ella mateixa més ajustada a la realitat del que fa, el que diu i el que celebra.»
Vera recomana «per comunicar bé fa falta encarnar bé el missatge en nosaltres mateixos, que estiguem enamorats del que transmetem, que ho fem vida i que ho transmetem amb alegria. La gent s’ha d’adonar de com n’és d’apassionant ser cristià. És una forma d’atraure que acosta la gent a l’Església.»

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!