La campanya de Nadal posa el focus en les famílies vulnerables
Càritas engega la campanya de Nadal amb la mirada posada en “els milers de portals on no hi ha ni mula ni bou, però sí famílies que no arriben a finals de mes”.Amb el lema Aquest Nadal, cada portal és important, Càritas fa una crida a la col·laboració econòmica i a posar en pràctica la generositat amb les persones en situació més precària en una societat ferida, molt més pobra, fràgil i vulnerable.Segons el darrer informe de la Fundació FOESSA, hi ha onze milions de persones que es troben en situació d’exclusió social a Espanya, 2,5 milions més que el 2018.Després de 20 mesos de pandèmia som, explica la responsable de la campanya de Càritas, Eva San Martín, “a les portes d’un nou Nadal que vol obrir-se camí més enllà de les nostres ganes de llums i de festa, més enllà del Nadal del consum i del bullici que després ens deixa ebris de rutines i buits de sentit”.Per això, Càritas recorda que Déu continua naixent en el cor de cada persona i que espera ser acollit “en el pessebre de les nostres pobreses i anhels, al portal de casa nostra i dels nostres somnis”.Aquest Nadal tenim una nova oportunitat per compartir, celebrar i agrair, però també “per tenir presents i molt de prop els qui no arriben a final de mes ni saben si podran reunir-se i brindar per noves oportunitats”.La invitació és a fer una societat diferent, més fraterna, per veure en els altres persones dignes dels mateixos drets humans i de la mateixa capacitat d’estimar i ser estimades.Amb la nova campanya de Nadal, Càritas ens proposa que ens fem preguntes com: quines portes he d’obrir per deixar entrar l’amor i l’esperança a la meva vida?, com vull deixar-me atrapar per aquest Jesús del pessebre que avui es vol trobar amb mi des del seu ésser de nen que és amor i tendresa buit de judicis i condicions?, com podem ser bona notícia avui per als qui no tenen feina, o habitatge, o viuen una vida precària, sense esperança o amb malaltia?