En un comunicat, Càritas internacional condemna de manera enèrgica la represa dels atacs aeris a Gaza, que han causat la mort de més de 400 persones i centenars de ferits.
Segons l’organització, “això marca l’escalada de violència més gran des de l’alto el foc de gener i enfonsa un cop més la població civil en la por, el patiment i el desplaçament”.
Càritas adverteix que “el bombardeig constitueix una violació greu del dret internacional humanitari. Exigim urgentment el restabliment immediat de l’alto el foc per evitar més pèrdues de vides i protegir la dignitat i la seguretat de tots els civils. La protecció de les vides innocents ha de ser la màxim prioritat”.
El comunicat denuncia que la situació s’afegeix pel bloqueig total de l’ajuda humanitària i el tancament continu de la cruïlla de Rafah des del 2 de març, “cosa que augmenta el risc de fam massiva a Gaza. Això, sumat a les lesions físiques i els efectes de la salut mental, ja va crear una crisi sanitària que trigarà dècades a superar-se”.
Càritas destaca que les condicions a Gaza ja eren “una catàstrofe humanitària extrema” i que ara la situació “s’agreujarà dràsticament”.
La gent no té aliments, ni aigua, ni refugi o serveis bàsics. Per la qual cosa, Càritas internacional demana l’alto el foc immediat i l’accés humanitari sense restriccions.
“Els civils mai no han de ser el blanc dels atacs”, sosté l’entitat, “la protecció de les vides humanes i el restabliment de l’accés humanitari han de ser les prioritats màximes”.