El dimarts18 de setembre, la Seu de Pompeia Grups de Barcelona va acollir una taularodona que va reunir tres personalitats del món de l’educació: el psicòleg ieducador Jaume Funes; la pedagoga i superiora general de les Missioneres Fillesde la Sagrada Família Montserrat del Pozo, i Emili Turú, superior general delsmaristes fins a l’any 2017. Sota el nom “Educar per transformar”, els tresconferenciants van debatre durant més d’una hora quines han de ser les clausper aconseguir una educació transformadora, però sobretot adaptada a lesnecesitats actuals.
Tal comva explicar Emili Turú, els constants canvis de la societat han fet que lesescoles hagin pres més importància amb els anys, i que actuïn com a autèntiquesbrúixoles per als nens: “En situacions canviants, és molt útil que els infantstinguin una brúixola que els ajudi a superar l’ambient corrupte que ensenvolta. L’escola i la seva educació en els valors ha de ser aquesta brúixola”.
Perajudar a entendre quin ha de ser el paper de les escoles, la germana Montserratdel Pozo va proposar durant la xerrada un model de pedagogia de confiança quepugui generar una mentalitat de creixement als infants: “La pedagogia de laconfiança t’ajuda molt, ens fa fruir per dins i ens genera ganes de fer iparticipar, és important que els professors generin pedagogia de confiança”.
Per laseva banda, Jaume Funes, des de la seva experiència com a psicòleg i educador,va aprofitar la taula rodona per aprofundir en la funció de les escoles com a úniclloc on tots els nens són tractats justament, sense importar el seu estatus osituació social: “Davant d’una societat tan injusta i tan desigual, l’escola hade continuar tractant justament els infants i ajudar-los a fer-se les preguntesadequades”.