Amb l’objectiu de combatre la pobresa alimentària i abastir les famílies en risc d’exclusió social, des de fa quatre anys l’Obra Social “la Caixa” i el Banc dels Aliments impulsen una gran campanya de recollida de llet que rep el nom de “Cap nen sense bigoti“.
Aquest any, la iniciativa arriba a la seva cinquena edició en un context d’emergència social, com mostra el fet que un de cada tres menors a Espanya es troba en risc de pobresa. Per aquest motiu, els dos organitzadors ja han anunciat l’inici de la recollida, que començarà amb el principal repte de superar les xifres de l’edició anterior, quan es va assolir un rècord històric d’1,5 milions de litres en total, dels quals 473.000 es van recollir a Catalunya.
Durant la presentació de la campanya, el president de la Fundació Bancària “la Caixa”, Isidre Fainé, ha manifestat la necessitat “d’assegurar una nutrició completa per a tots els nens i nenes per trencar el cercle de la pobresa des de la primera infància“. Per la seva banda, Roser Brutau, presidenta de la Federació Catalana de Bancs dels Aliments, ha destacat el compromís de la ciutadania en iniciatives com aquesta: “Al llarg d’aquestes cinc edicions de la campanya, el compromís, tant de la ciutadania com de la Fundació Bancària “la Caixa” i CaixaBank, només ha fet que créixer, i això és essencial per donar cobertura a les necessitats de llet de més de 35.000 infants”.
Les donacions es poden fer a través de qualsevol oficina de CaixaBank fins al 14 de juny, i d’altra banda també es poden fer aportacions econòmiques a través de la web de la campanya: www.granrecogidadeleche.es.