Unes vint mil persones procedents dels cinc continents han participat aquest cap de setmana en el Jubileu dels Malalts i del món de la Salut, el setè gran acte d’aquest Any Sant.

Durant dos dies Roma s’ha vist envaïda per pacients, metges, infermers, farmacèutics, fisioterapeutes, professionals i tècnics sanitaris procedents de més de 90 països.

El Jubileu dels Malalts ha començat amb una peregrinació a la Porta Santa de la basílica de Sant Pere, seguida d’actes culturals, espirituals i artístics a les places del centre de Roma, inclosa la trobada sobre el valor del do i la solidaritat organitzada pel Ministeri de Salut italià.

Durant el cap de setmana s’han tractat temes com les cures pal·liatives, les addiccions, les malalties rares i la fragilitat, a més d’una campanya solidària de recollida de sang i moments de pregària pels malalts.

La missa pel Jubileu dels Malalts l’ha presidida el proprefecte de la Secció per a les Qüestions Fonamentals de l’Evangelització en el Món del Dicasteri per a l’Evangelització, l’arquebisbe Rino Fisichella, que ha llegit l’homilia preparada pel papa Francesc.

“No releguem els que són fràgils, allunyant-los de la nostra vida”, ha demanat el Pontífex, el qual ha reaparegut per sorpresa al final de la celebració.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!