El passat divendres 8 de juny es va presentar ala Basílica de Sant Just i Pastor el llibre “A la escuela de la paz, Educar a los niños en un mundo global”, coordinatper Adriana Gulotta juntament amb el suport de la Comunitat de Sant‘Egidio. Estracta d’un llibre que explica les històries de resurrecció de molts infants, quegràcies a les escoles de la pau han superat situacions molt difícils, i han aconseguitconstruir les bases per a un futur millor.
L’acte va comptar amb la presència del sociòlegJavier Elzo, el catedràtic de la Universitat Ramon Llull, Josep Gallifa, eldirector de la Fundació Jesuïtes Educació, Enric Masllorens, i la il·lustradoraCarme Solé, que van reflexionar de manera conjunta sobre les escoles de la paui la seva funció.
Jaume Castro, responsable de Sant’Egidio aBarcelona, va ser l’encarregat de dirigir la presentació, enmig de l’atentamirada de tots els joves i infants que van assistir-hi com a testimonisdirectes de les històries que narra el llibre. Castro va manifestar el seu agraïmenta totes les persones que han fet possible el llibre, alhora que va explicar quela publicació no només tracta sobre les escoles de la pau: “És un dels llibrescentrals que explica la història de Sant’Egidi ara que compleix 50 anys,explica la seva idea de fons que comença sempre a la perifèria, on descobrimque tots som iguals”.
Per altra banda, Josep Gallifa va descriure elllibre com “un recull magistral de bones obres”, i va explicar que les escolesde la pau són bàsiques per al futur de molts infants, ja que els donen unaeducació.
LesEscoles de la Pau
Les Escoles de la Pau són centres gratuïtscoordinats per la Comunitat de Sant’Egidio, i caracteritzats per ser un entornfamiliar on els nens poden seguir un itinerari escolar a través d’un modeleducatiu solidari amb els més desfavorits, i que intenta superar totes lesbarreres i discriminacions. Cada any,més de 70.000 nens d’arreu del món, la majoria dels quals es troben en risc d’exclusió,van regularment a les Escoles de la Pau d’Europa, Amèrica Llatina, Àsia iÀfrica.