L’homilia de la bisbessa episcopaliana Mariann Edgar Budde, des del púlpit de la catedral nacional de Washington, ha fet la volta al món. Ha parlat alt i clar en defensa dels col·lectius vulnerables dels Estats Units, entre els quals immigrants, i ha demanat unitat i misericòrdia a Donald Trump.
El papa Francesc, en el seu missatge adreçat al nou inquilí de la Casa Blanca, l’insta a “construir una societat més justa, en què no hi hagi lloc per a l’odi, la discriminació i l’exclusió”. “Demano a Déu —afegeix Francesc— que guiï els seus esforços en la promoció de la pau i la reconciliació entre els pobles.”
Recordem també que, en el número de la setmana passada, el cardenal caputxí Sean Patrick O’Malley, sense esmentar explícitament Trump, sí que feia un al·legat a favor dels immigrants, que considerava una benedicció per als Estats Units.
Són temps convulsos als Estats Units i arreu del món. N’hi ha que tenen la voluntat de revisitar episodis del passat mentre els pacifistes i la gent de bé són titllats d’il·lusos. En temps de foscor, caldran veus profètiques que hi aportin una llum d’esperança.
En el dia de la Presentació del Senyor o de la Candelera, som convidats a reconèixer, com Simeó i Anna, la llum de Jesús i del seu Evangeli.