Ad gentes, ad extram, ad vitam. Aquestes tres paraules han definit i defineixen avui dia la vida de molts missioners i missioneres que treballen a l’Àfrica i en altres continents al servei de la propagació de la fe i dels germans. Ad gentes (al servei de la gent), ad extram (fins als extrems de la terra), ad vitam (per tota la vida).
Del 13 al 20 de gener vam poder viure una intensa experiència a l’extrem nord del Camerun. Una experiència fascinant i colpidora. Amb el director del Secretariat de Missions, Manu Górriz; el consiliari del Secretariat de Missions (i antic missioner al Camerun), Mn. Miquel Àngel Pérez, i el delegat de Joventut, Mn. Carlos Bosch, hem visitat principalment la diòcesi de Yagoua i de Maroua. El motiu del viatge? Mirar opcions per enfortir la relació entre la nostra diòcesi de Barcelona i la diòcesi de Yagoua.
“Hem vist la gran tasca que es fa donant les eines, la cultura, la visió de futur, i tot, sostingut pel batec d’una fe viscuda des de la lloança”, afirma el bisbe David Abadías.