Les xarxes socials són com les monedes: tenen cara, i tenen creu. La realitat i la ficció…”. Aquesta frase, extreta del llibre Una familia sin filtros (Editorial Ciudadela), defineix a la perfecció el món virtual que formen un conjunt de plataformes en creixement constant (Instagram, TikTok, X, Youtube, Facebook…) i que la majoria utilitzem a diari. Aquest espai, que per a molts és un lloc de trobada que els permet compartir fotografies o pensaments, és també el responsable del naixement d’una nova professió, basada en el poder de persuasió i en la capacitat d’influenciar en les decisions d’altres persones: els popularment coneguts com a influencers. Nodrits d’una àmplia base de seguidors, aquests influencers han proliferat en els darrers anys, oferint continguts i “influenciant” els seus seguidors sobre temes molt diversos, com per exemple els esports, la moda o la cuina, entre d’altres. Dins d’aquest grup trobem els anomenats influencers catòlics, que utilitzen les xarxes socials per apropar l’amor de Déu als milers de persones que els segueixen. Els influencers catòlics, però, entre els quals fins i tot hi ha mossens que transmeten el missatge de Jesús a través de vídeos, són només un petit exemple de la gran varietat de líders digitals que podem trobar en aquest espai virtual, que no discrimina a ningú i que pot ser un autèntic perill si no se’n fa un bon ús, especialment per als més joves.

“Les xarxes com Instagram ens estan ajudant molt, són una porta d’entrada perquè la gent vegi què fem i com ho fem”, sosté la periodista Andrea Pujol, membre de l’equip responsable de les xarxes de l’arxidiòcesi de Barcelona.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!