Nosaltres normalment hem fet moltes projeccions en aquests cinemes de Barcelona, i ara ho farem mitjançant aquest nou mitjà virtual. Vull destacar, per exemple, Éric Toledano i Olivier Nakache, dos directors francesos molt importants en la seva trajectòria de cinema espiritual. D’ells són films com Intocable, Samba, C’est la vie i Especials. Totes aquestes pel·lícules tenen en compte el sentit de la vida, la lluita entre les persones, qüestions socials com ara les migracions, l’autisme o les discapacitats. També inclouen aquest vessant de transcendència, que sempre hi és dintre del cor de les persones. Aquests directors francesos ens aporten cinema transcendent però a través de la comèdia, que es necessita molt en aquest temps. Es tracta de poder riure i gaudir, sense deixar de banda els temes importants. Cal subratllar, d’altra banda, que tenim pendent, amb la participació de la Filmoteca de Catalunya, el cicle dedicat a Robert Bresson. El posarem en marxa més endavant, quan es pugui.
Quines pel·lícules destacaria i com s’ha organitzat aquest any la Mostra a nivell temàtic i de diversitat religiosa?
De FilminCAT, destacaria que tenim pel·lícules de diferents religions, com ara peces que tracten els temes de la primavera àrab. També hi ha la darrera obra de Polanski, L’oficial i l’espia, que és imprescindible per entendre la marginació jueva en la societat francesa. També és important destacar que tenim moltes pel·lícules que parlen d’esperança. Des del punt de vista nostre, hem recuperat pel·lícules molt rellevants, com ara Descalç sobre la terra vermella, sobre la vida de Pere Casaldàliga, o L’enigma Verdaguer, sobre la figura de Jacint Verdaguer. I també oferim un homenatge a Raimon Pànikkar que fa la Lidia Pujol, amb una preciosa lectura poètica dedicada al gran mestre del diàleg interreligiós.
Es fa un gran pas novament amb la consolidació del Premi de Cinema Espiritual. Es farà públic el guanyador d’aquest any el mateix dia 26. Què aporta aquesta iniciativa?