El director del secretariat per al Sosteniment de l’Església, José M. Albadalad, ha presentat la campanya Xtants 2022, amb la qual l’Església convida a posar la X a la declaració de la Renda.
La campanya Xtants és una acció comunicativa que cada any permet ajudar més de quatre milions de persones al nostre país. La X de l’Església constitueix un escut social de gran impacte.
Aquest any se subratlla que darrere de cada X de l’Església hi ha una història, persones amb noms, cognoms i rostres concrets que han trobat en l’Església una mà estesa quan les seves vides estaven trencades o a punt d’esclatar.
La campanya personalitza les històries en set persones reals. El seu agraïment les ha portades a mostrar públicament la història de les seves biografies i a exposar-se en una campanya nacional
La campanya pivota entorn de la pàgina portantos.es, on es pot trobar la versió completa, multimèdia, dels testimonis, i una sèrie d’articles relacionals, com deu raons per marcar la casella de l’Església o la resposta a alguns dels prejudicis que circulen sobre el finançament de la institució.
Quatre són les claus d’aquesta campanya:
- Marcar la X de l’Església és una decisió lliure que no perjudica ningú i no té cap cost, perquè ni es cobra més ni es torna menys.
- Es pot marcar simultàniament les caselles de l’Església catòlica i d’altres finalitats d’interès social.
- És una de les poques coses que es poden decidir sobre els impostos. Si es deixa en blanc, és l’Estat qui decideix sobre aquesta petita quantitat.
- Cada any es pot conèixer, a través de la Memòria Anual d’Activitats, en què fa servir l’Església els seus recursos.
La campanya també serveix per agrair a tanta gent que marca la X a la declaració de Renda i col·labora amb la resta de campanyes fetes al llarg de l’any ajudant a sostenir l’activitat de l’Església.