El Museu de Lleida ha cedit una sèrie de gravats al Museu del Renaixement, que es va inaugurar el diumenge 15 de desembre a Molins de Rei. Així mateix, també ha prestat dos panderos al Museu de la Música per a una exposició temporal.

El nou Museu del Renaixement, que s’ha posat en marxa a la seu del palau Requesens de Molins de Rei, exhibeix nou gravats del segle XVI procedents del Museu de Lleida, pertanyents al fons Gelonch-Viladegut, dipositat al museu l’any 2019.

Es tracta de L’oració a l’hort, d’Albrecht Dürer; El miracle dels cinc pans, de Jacob Gheyn; L’altar de l’amor, de Marcantonio Raimondi; Judici final, de Michael Wolgemut, i la sèrie de cinc gravats El rei blanc, de Hans Burgkmair.

Tots ells formen part del recorregut per l’art i la història del Renaixement del nou equipament museístic, que també exhibeix obres del Museu Nacional d’Art de Catalunya, del Museu del Disseny de Barcelona, del Museu Marès o del Museu d’Història de Catalunya, entre d’altres.

Un dels panderos, del segle XVIII, que es poden contemplar a la mostra “Ara canto per a mi”. Foto: Museu de Lleida.

D’altra banda, el Museu de Lleida ha cedit dos panderos al Museu de la Música, que s’exhibeixen a l’exposició temporal Ara canto per a mi. Les majorales del Roser i les cançons de pandero, inaugurada el 12 de desembre i que es pot visitar fins al proper 28 de setembre.

Els panderos procedeixen de la parròquia de Sant Pere Apòstol de Puigverd i de Boix (Ivars de Noguera), i daten del segle XVIII. La mostra, comissariada per Ester Llop, vol donar a conèixer el món que evocaven els testimonis de les darreres majorales.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!