Aquest dissabte, 30 de novembre, l’Auditori de l’Església Evangèlica Unida de Terrassa ha acollit la cloenda de la 21ena edició de la Mostra de Cinema Espiritual. L’acte ha comptat amb la participació de diverses personalitats, com el conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler; el director general d’Afers Religiosos, Ramon Bassas, i la regidora d’Afers Religiosos de l’Ajuntament de Terrassa, Montserrat Caupena, entre d’altres.
Com han exposat, aquest any la Mostra ha assolit xifres rècord amb 95 projeccions, 81 presentadors i la participació de 35 municipis, que la consolida com un espai de referència cultural i de reflexió sobre valors universals com el respecte, la convivència i el diàleg interreligiós. En aquest sentit, com ha dit Espadaler, l’espiritualitat “aporta valors positius a la societat, com el respecte, la comprensió de l’altre i la capacitat de conviure amb la diferència”. Així mateix, ha destacat els vint-i-un anys de trajectòria de la Mostra, subratllant que “aquestes iniciatives són essencials per construir una societat més justa i cohesionada”.
El mateix conseller de Justícia i Qualitat Democràtica ha definit la Mostra de Cinema Espiritual com “una llavor de convivència i respecte que germina arreu del territori, des de grans ciutats fins a espais com els centres penitenciaris i de justícia juvenil”.
Novetats de la 21ena edició
Una de les principals novetats de la 21ena edició de la Mostra de Cinema Espiritual que ha conclòs aquest cap de setmana és l’ampliació dels formats. Això s’ha vist amb la preestrena de la docusèrie Els Pastorets del dret i del revés, que aquest Nadal es podrà veure a totes les televisions locals de Catalunya. Aquest acte, celebrat divendres 22 de novembre, ha reunit 300 persones en una sessió única que ha inclòs els dos primers episodis de la sèrie. D’altra banda, la programació d’aquesta edició ha inclòs sis produccions catalanes: El fred que crema de Santi Trullenque, La flama que mai s’apaga de Carles Couso, El Matralla de Jordi Roigé, Sota la mirada de Jagannath de Juan Francisco Cuyàs i Roger Canals, Morir en comunitat i El camí Ignesià de l’Àmbit Cultural de les Benedictines. Entre elles, El fred que crema ha estat la més projectada, i s’ha fet en sis sales.